Det inramade brevet från Ninna på min födelsedag, med blåflammig papper och en svart enkel ram...

Tessa min vän, nu flyller du 25, kan det vara rätt
Jag älskar ditt goa sralliga sätt
När jag tänker på allt vi delat genom alla år
Blir jag nostalgisk och fäller en tår
Sedan dagen du kom till oss i andra klass
har du varit den jag helst med vill dela en glass
Vi har gjort så mycket skoj som vi nu kan minnas
Vi kommer alltid att för varandra finnas
Vi köpte vykort, för en krona att rita av
Våran vänskap har alltid varit helt utan krav
På måndagar efter lektion i hemkunskap lagade vi mat
Varannan gång hos dig och varannan hos mig blev det serverat på fat
Jag minns alla lekar i skogen
Vi har tillsammans gått från liten flicka till kvinna mogen
Mogen är kanske inget ord som passar oss
Både du och jag kommer alltid att den lilla flickan inuti släppa loss
Tänk allt vi skrivit i miljoner brev
Och all banana split vi hinkat i oss med slev
Minnet av vår tävling på Getteröns camping får mig att le
Vem som kan skita fortast idag, det tåls att se
Jag kan än idag höra dig sjunga en Disney-sång
På klassresan till bornholm pratade du i sömnen natten lång
Våra mammor förstod aldrig vitsen med att i telefon prata
När vi bara kunde gå backen upp eller ner för att tjata
Vi hade under en period dille på att byta namn
Vi har alltid kunnat gråta ut i varandras famn
Man blir törstig när man tänker på all vispat socker med ägg
Vi har funnits där för varann mellan snälla pojkar och riktiga drägg
Vart du än skulle tog du din cykel
Du är nu den som fångat Ubbes hjärtas nyckel
Jag vet ingen annan som hunnit med att så många aktiviteter göra
All konståkning och cheerleading måste fått dina muskler möra
Man har alltid kunnat ana att du skulle syssla med att skapa och krita
Du har även yrket som bartender provat på
Du gör Hot Shot så goda att man i näven i bardisken vill slå
Från Ellos lager till en hejare att på restaurang fixa och servera
Gästerna måste alltid vilja komma tillbaka hundra gånger flera
Om man spelar tillbaka tiden skulle man aldrig våga tro
Att du i den kungliga huvudstaden skulle komma att bo
Vi sa alltid att vi i kära lundaskog skulle bli kvar
Men oavsett vart vi bor, du för alltid en speciell plats i mitt hjärta har
Nu på din stora dag vill jag dig gratta
Jag önskar jag kunde vart med på festen och skratta
Men jag tror du ändå vet hur mycket du betyder för mig
Du är min själsfrände och världens mest underbara tjej.

Grattis på 25-årsdagen Ninna


Jag frågade NInna här om dagen om jag kunde få skriva den på bloggen, för jag tycker den är så fruktansvärt vacker, genomtänkt och välskriven.  Tack Ninna!
Har fått en mycket vacker text av Sofie med, men måste fråga först innan jag lägger upp den :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så fin! Jag blir rörd jag med.

Fick de först visitkorten igår :-) FIIIIINA

Postat av: tessa

åååå vad roligt!!! Skicka mig 2 på posten :)



Sickla allé 13

131 65 Nacka



När var marknaderna?

Var inne precis och kollade din sida (www.mysebodesign.se för er som inte vet)

Härligt vad du är igång!

Tyget på filten med bilar har jag redan sagt var snyggt, men den med elefanter nytt tyg? snyggt!

2008-11-16 @ 00:05:28
URL: http://litalenita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback