oj idag är jag trött.......

oj,... igår trodde jag verkligen att musten skulle gå ur mig, men hade svårt att varva ner hela dagen/kvällen!
Men idag när jag åkte in till skolan för å lyssna på några klassisar kände jag hur tröttheten bara kröp närmre...

Så tänkte jag... ska hem och BARA sova!

La mig i sängen, tvättat bort allt smink och tänkte jag skulle blunda, men så tänkte jag att jag kunde ju läsa lite grann.
Det slutar med att jag inte alls somnar utan ligger och läser böckerna jag fått låna av Katrin (sagan om isfolket).

OJOJOJ vad de är härliga...

Ligger å läser å läser,.. och sen blir jag hungrig och får gå upp, nu är det i stället uppe som ligger och sover, men det blir nog tidigt läggdags idag ändå, känner det kommer krypande nu igen...

Är inne på bok nr 9 nu och det finns tydligen en massa massa, hur många är de katrin???

Så här står det intro..

Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan.
Han blev stamfader till isfolket.
Tengel lovades jordisk vinning mot att mnist en av hans ättlingar i varje generation skulle gå i tjänst hos djävulen och utföra onda handlingar. Deras tecken skulle vara de kattgula ögonen, och de skulle besitta trolldomskrafter. Och en gång skulle det födas en, som ägde större övernaturlig förmåga än världen skådat.
Förbannelsen skulle vila över ätten, tills man fann platsen, där Tengel den onde grävt ned kitteln han använde, då han kokade häxbrygden som frammanade Mörkets furste. 

Så säger legenden.
Om den är sann, vet ingen.

Men en gång på 1500-talet föddes en drabbad ättling av Isfolket. Han försökte vända det onda till gott i stället, och kallades därför Tengel den gode. Det är om hans familj denna saga handlar.
Eller kanske den mest av allt handlar om kvinnorna i hans ätt.

Den ni! 



Kommentarer
Postat av: Suss

Nä men så "läskigt" en jobbarkompis tipsa om de böckerna. Fick låna de tre första i går, läst två av dem hitills. (är hemma med en sjuk liten grabb) Gillar böckerna skarp. Ska börja i den tredje nu innan sömnen faller på. Tror att det är typ 30st eller nått åt hållen. Kram

2009-05-28 @ 22:47:43
Postat av: Tessa

å vad roligt!!!!!!!!!! en till att prata om innehållet med!!!!!



jag läste hela nionde boken igår! den var jäkligt bra, fattar inte hur hon kan anordna så många olika personligheter!



Nemen en liten sjuk en.. hoppas vi kan få ihop det att komma ner å hälsa på snart, det var ett tag sedan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback