SAGAN OM ISFOLKET

Är det någon där ute??
Härlig sista titel av släktromanen på 47 böcker!!!!
Jag började med att låna katrins böcker, som är hårtbundna med ett fint vinrött omslag. Hennes böcker tog slut vid 37 och jag fick låna resten av Suss vän Mia, TACK!!!! Mias böcker var i bocket (ovan) med en illustration på framsidan och mindre text inuti... Först saknade jag Katrins eftersom jag tyckte framsidorna förstörde, de förfinade det jag såg framför mig i fantasin... men sen kände jag att de var lättare i tyngden än de hårda och att jag inte noterade framsidan spec. mycket. ska jag ändå ge mig in i att läsa alla så ska det också vara alla!!
Tyvärr så har inte biblioteken någon bra koll på dem och man måste låna runt hela sverige för att få tag på samtliga. Vilket är lite tråkigt då det naturligtvis är roligare att ha dem hemma och kunna läsa i sin egna takt. Hoppades på att hinna läsa klart dem innan bebis kommer, och visst det har jag klarat, och nu efteråt känns det märkligt tomt! Har haft det å läsa rätt länge :)
Om serien var bra nu då?
Jo det tycker jag.
Den kan delas in i olika delar, även om varje bok går att läsa för sig med varsin story som bidrar den stora handlingen tycker jag nog att hon tappade lite mot mitten? eller så är det som samma som jag tyckte med de första.... De första var bra, flera böcker med samma människor - tills jag kom på att varje bok skulle handla om de nya ättlingarna och då blev det lite att tänka till i början av varje bok. Tills att när jag tyckte jag hade vant mig stannade hon mot mitten/slutet upp och flera böcker handlade åter om samma, en mer sammanhängande story i flera böcker.
Känns lite tomt nu när det är klart samtidigt som jag har längtat efter det eftersom jag har andra i mycket mindre omfattning som ligger och väntar.
Ja suss och katrin vi får prata igenom våra funderingar och tankar kring böckerna :)
Vad har ni annars haft för er i sommar??? mycket sommmar kvar, även om den kan kännas gå mot slutet...
kram kram
och nej.... ingen bebis än....

Kommentarer
Postat av: katrin nyman

Hej Gummis!

Undrar just om det i skrivandets stund har kommit någon bebis???

Böckerna kommer vi hinna diskutera och diskutera och diskutera..för de blir bara bättre ju fler gånger man läser dom.

Skickar all energi till dig för att stödja i den snara födseln.

Kram kram kram kram

2010-08-01 @ 19:45:53
Postat av: Anonym

Yes Grattis till underverket.

Saknar er så.

Isfolket tåls att diskutera många gånger. Jag saknar dem fortfarande och vad är det nu... 5månader sen sista boken. Jag kommer inte riktigt igång att läsa nytt, saknar folket för mycket än.

2010-08-03 @ 20:59:45
Postat av: Lina

Bilder på bebisen tack! =D

Postat av: Sara Taube

Upp med massa bilder på Belle nu. Hoppas du mår bättre också.

2010-08-18 @ 16:22:27
URL: http://sara.twrs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback