3D

*pust*


Har nu suttit i fyra timmar med att få till en groda i 3D (skoluppgift 1 +2).
Det är himla roligt,
men vilken otrolig tid det tar!!
har inte ens börjat med alla delar som går ut från kroppen än, ben å öga ni vet..
bara tanken på hur lång tid det ska ta att modellera upp kivifågeln som jag valt som djur i storuppgiften får mig att redan nu känna att helgen är för kort!!

Nu ska jag ta å käka...




Visste ni att kivi fågeln är en rätt roligt fågel!! (lite synd om den dock)

Den har ingen skärt
fjädrarna är så små så de går över till nästan päls
vingarna är så små att de är som stumpar, kan alltså inte flyga,
den bruna kivin (minsta sorten) är som en höna i storleken,
den har "morrhår" vid näbbroten för att känna efter med eftersom synen är dålig
har en diet som mer påminner om ett däggdjurs
stora fötter
lägger ägg som är stora som en femtedel av kivins egna kropp
är nattaktiv och sover i små håler under dagen, därför finns det inte många som får se dem


och slutligen

den sniffar efter maten och ger då ifrån sig ett snörvlande ljud som tydligen ska låta som namnet kvee-ve






min hemsida funkar igen! har ni kollat?

www.thereseillustration.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback