oj oj

Det kunde jag aldrig tro att det skulle dröja så länge innan jag hann skriva på bloggen igen, eller rättare sagt orkade...
Känns som om datorn har vart fastvuxen vid mig de senaste veckorna, att när jag väl ska lämna den, orkar jag inte skriva :(

Det jag gärna vill berätta om (som vissa redan vet) är att vi förra helgen var i hudviksvall och det var så jättemysigt, det kändes som om vi var på semester! Vi var där tor-sön och hälsade på ulrika och ola som vi var i tyskland med. Där ubbe var det sjukt mycket snö!!! tänka sig att det är många som inte ens får se så mycket snö :( 

Vi åkte fyrhjuling första dagen, åkte över sjön med en stövellängd med snöblask, det skvätte över hela oss (tur med visir på hjälmen). Där efter blev det korvgrillning, men det blev bar några timmar för sen började det bli lite kallt eftersom vi var blötta. Somnade som stockar!

Dagen där efter hade det bestämt med massor av gubbar att vi skulle ut å åka. Klockan tio samlades alla med sina fyrhjulingar och snöskotrar (Jag å ubbe delade en skoter).

Vi åkte hela dagen till kl 6 på kvällen då vi var tvugna att åka sa rakt hem som möjligt eftersom bensinen började ta slut. Det var så otroligt vackert när vi åkte uppför ett berg. Snön hängde som stora bollar på träden och när man ramlade av skotern ramlade man ner i den orörda snön som gick till midjan!!!! 
Härligt var också när alla ca 17 samlades i en trästuga och grillade korv, gubbarna hade tagit med falukorv som de skivade tjockt och en annan gick runt och bjöd på någon delsbokorv.

Luften var så frisk och allt var så fritt, deras världsliga problem uppe i delso är vilka får köra på skoterleden och vart får man köra med fyrhjulningarna så det inte förstörs??

Därefter blev vi bjudna på "fest" i ett garage, där en gubbe bjudit sina gubbs och bjöd på popcorn och visade gamla fyrhjulnings filmer och gamla fest kort på en projektor (väldigt roligt att se faktiskt, man ble vgladare av att se den glädjen korten gav)

och jag och ubbe fick en irish coffee som nykomlingar, fick dock dela på den eftersom han bara hade grädde till en :)


hur är det med er?

Sussanne??

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag har oxå varit seg med att sitta vid datan. Men roligt att läsa din blogg igen. Jag har en länk till dig, men jag hittar den inte nu, Men du får den så snart jag hittar den. T har varit sjuk, men berättar om det när vi hörs. Annars är det bra :-)

2009-03-21 @ 19:42:54
Postat av: Lina

gud va det där påminde mig om när jag var yngre =)

När vi åkte med familjen till hammarstrand!



Hur mår min tessa annars då?

Jag mår mkt bättre nu... fast jag har fortfarande några prickar! =(



puss

Postat av: Suss

http://monsterarkivet.blogspot.com/search?q=kiwi+f%C3%A5gel



Hoppas länken funkar :-)

Postat av: Suss

ULR: adressen funkar :-)

Önskar jag var duktig på att sticka!

Då skulle du få den i examens present, kan tanken räknas?

Kramar

Lycka till på den sista kursen.

NEJ det är inte länge sedan vi satt i huset och skissade på din första uppgift, "livs trappan"

2009-03-26 @ 18:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback