Mardrömsnatten

Inatt åkte jag upp till stor stan, ska träffa min revisor bland annat.
Åkte med Swebus.
Första timmen sprang benen så förbannat och efter att börjat massera och märkt att åderbrocket gjorde svinont lade jag av och försökte vänta tills vi skulle byta buss i Jönköping.
Väl byt, påväg att slumra, benen har lagt av en stund.
Gallskrik från ca 1 åring?
Värre och värre...
Visar sig att barnet ville mamman skulle stå upp och vagga, så fort hon satte sig satte trotsen in. 
Gör inget så,.. men man "skäms" när de skäms när hela övriga familjen försöker shyssa och fråga lillen om vad det är...
Gjorde misstaget att sätta mig bredvid yngre killen som bestämt skulle prata i mobilen ända till ny eller norrköping? Med sin blivande eller varande flickvän? Jag tycker att jag borde kunnat lista ut det på de timmarna?? Det pratades om allt mellan himmel och jord, som gjorde dem förbannade på varandra...
- höj inte rösten åt mig.
- gör jag inte säger hon...
osv...
-man kan älska folk på olika sätt, vänner fruar....
- ja men du är ju verkligen min vän.. inte nästa andetag.. ja ne jag älskar dig, vi kör hela kittet barn, giftemål, hus. å kom och krama mig...
osv...
- tycker inte du ska åka till gotland vad ska du där å göra?
- vad säger du om att jag är mycket avundsjuk?
osv...
mer intima saker.. han höjer rösten när barnet skriker..
mottagningen blir dålig?
De börjar sms:a, MED KLICKLJUD PÅ KNAPPARNA!!! och pip pip...
Sedan rings det igen...
hop hop
Väl i Stockholm, ja en efterlängtad frukost runt plattan.
Går och känner mig nykär, tänker på när jag träffade ubbe andra gången på t centralen och när vi gick runt. Stockholm är härligt, alla sover fortfarande...
Väl där, dumma jag, vilket fik öppnar strax efter sex på morgonen???
Jag går tillbaka till T-centralen, skrattar åt mig själv samtidigt som tröttheten visar sig uppenbart mellan varven...
Bara massa mackor jag inte "får" äta. Väntar på att MC donalds ska öppna.
Äter mina äpplebåtar så länge... och läser graviditetsbok,.. hormonerna snurrar?
äntligen 08.00.
Köper någon lustig frukostburgare med korv och ägg, slänger, det var det värsta jag ätit!!!!
Snart kommer ubbe och möter upp. Glad än då, det kunde ju varit värre?
Så vi tar lite naturkort... 
här ser vi mosssten
Vi hittade Aslans bord
och första tussisarna
Krokus och snödroppar har också kommit nu :)
Kommit på en sak jag glömde i packningen,.. har inte en enda penna! hur lyckades jag med det??????
tjing tjing nu måste jag upp å röra mig :)

Kommentarer
Postat av: Suss

Tjo! Var ett tag sedan jag var inne, hänt endel som jag berättade. Men vad roligt att läsa om er igen. Ja inte natten på bussen då. Vi hörs Kram kram

2010-04-26 @ 19:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback